9 sfaturi pentru a fi o agenție de turism cu succes în online.

25 mai 2020

Locul unde poți găsi clienți noi pentru agenția ta de turism este mediul online. Pentru aceasta, ai nevoie de un website bun și să fii activ pe rețelele de socializare. Turiștii români preferă să rezerve online și așteaptă răspunsuri rapide. Ei apreciază în special opiniile altor turiști. Prin urmare, este important ca și clienții tăi mulțumiți să vorbească despre tine pe rețelele de socializare. Dacă îți gestionezi bine prezența online, vei creste business-ul și vei menține clienții existenți fericiți!

De ce să-ți prezinți agenția de turism în mediul online?

Internetul, social media și dispozitivele mobile au schimbat modul în care turiștii români își caută și își rezervă vacanța. În zilele noastre, îți găsești clienții cu preponderență în mediul online, mai degrabă decât la un târg de turism. Internetul este foarte important pentru industria turismului. Acesta arată turiștilor români destinațiile uimitoare care îi așteaptă. Social media îi inspiră și le permite să-și împărtășească experiențele. Sectorul turismului este un adoptator timpuriu al tehnologiilor digitale. Comportamentul de cumpărare al consumatorilor se schimbă, deoarece rezervarea online rapidă și ușoară devine un canal principal de vânzare pentru produse turistice.

Nu trebuie să aștepți ca clientul să te găsească. În schimb, utilizează activ oportunitățile pe care internetul le oferă afacerii tale de turism. Cum poți să atragi turiștii online? Iată cele mai bune 10 sfaturi pentru succesul online al agenției tale de turism.

Sfat 1: Să ai un website bun

Turiștii români sunt utilizatori de internet cu experiență. Dacă-ți dorești să vizezi cu succes turiștii online, ai nevoie de un website bun. Ar trebui să investești în asta, deoarece website-ul tău este punctul central al succesului afacerii tale online. Este locul unde poți prezenta informații complete despre produsul tău turistic, la un cost redus. Pentru a-ți menține website-ul la zi și interesant, ar trebui să-i actualizezi conținutul în mod regulat.

Un website bun ar trebui:
- să aibă un design bun și atractiv
- să aibă un conținut informativ, complet și atractiv
- să fie optimizat pentru motoarele de căutare (SEO)
- să fie ușor de actualizat și de întreținut
- să fie mobile friendly (să permită accesul ușor și versatil de pe mobil)
- să conțină fotografii și videoclipuri de bună calitate
- să dispună de instrumente pentru măsurarea performanței sale (de exemplu, numărul de vizitatori unici și care se întorc, vizualizările paginii și țările de origine).

Îți poți construi propriul website sau poți angaja un profesionist pentru tine, în funcție de abilitățile tale. TravelFuse pune la dispoziție cea mai bună platformă din România pentru dezvoltarea unui website de turism.

Sfat 2: Oferă rezervare și plată online

Rezervare online. În România, rezervarea online este un canal important de vânzare pentru turism. Turiștilor le place ca rezervarea online să fie rapidă și ușoară. Rezervările digitale reprezintă acum mai mult de jumătate din toate achizițiile de călătorii europene, mai mult decât în orice altă piață. Această cotă este cea mai mare din nordul și vestul Europei, unde canalele online au reprezentat deja până la trei sferturi din rezervările de cazare facute în 2018. România respectă și ea acest trend european. În următorii ani, piața de călătorii online este de așteptat să crească. Aceasta înseamnă că trebuie să oferi opțiuni de rezervare online pentru produsul tău turistic. Dacă nu, vei exclude majoritatea pieței românești.

Plata online. Un element cheie al sistemului tău de rezervări online este plata online. Acest lucru este eficient pentru că salvează timp, atât pentru tine cât și pentru clienții tăi. Dacă accepți doar plăți în numerar, îți restrângi cu mult baza de clienți. Există mai multe tipuri de metode de plată online, inclusiv: plata cu cardul, transfer bancar, plata mobilă, alternative internaționale, cum ar fi PayPal, alternative naționale. Poți instala o unealtă de rezervare și plată pe website-ul tău.

Sfat 3: Fii prezent și activ pe rețelele de socializare

Social media îți permite să comunici, să te conectezi și să construiești o relație cu clienții tăi (potențiali). Turiștii folosesc de asemenea social media ca sursă-cheie de informații despre călătorie înainte, în timpul și după aceasta.

Ce canal de social media să folosești? Cele mai importante canale de socializare pentru tine sunt următoarele: Instagram - pentru a partaja fotografii și videoclipuri din destinația ta, Facebook - pentru a crea, promova și partaja conținut și interacționa cu clienții (potențiali), YouTube - pentru a-ți expune destinația în format video. Pentru mai multe informații, consultă cartea electronică a Expedia pe rețelele de socializare și sectorul călătoriilor. Acest lucru oferă informații, precum și sfaturi și bune practici pentru fiecare canal de social media.

Localizarea potențialilor clienți pe rețelele de socializare. Găsește-ți clientul potențial pe rețelele de socializare, de exemplu prin: căutarea hashtag-urilor conexe, folosind instrumentele de „căutare” din conturile de social media, alăturarea grupurilor online în care pot fi clienții tăi potențiali, interacționând cu clienții potențiali pe rețelele de socializare, urmărind clienții pe rețelele de socializare, precum și mențiunile despre destinația, compania și/sau produsul tău, răspunzând la întrebări și/sau postând sfaturi utile. De asemenea, puteți răspunde la întrebări care nu sunt direcționate direct către tine, de exemplu, dacă un potențial client solicită sfaturi despre ce trebuie să facă în zona ta sau dorește să cunoască cea mai bună destinație pentru o anumită activitate. În acest fel îți poți aduce oferta de produse în atenția lor. Cu toate acestea, nu bloca persoanele care vin cu oferte pentru destinația ta, deoarece acest lucru poate deveni rapid enervant.

Conținut generat de utilizatori. Poți reutiliza Conținutul generat de utilizator (UGC) al clienților tăi. Acest lucru înseamnă să publici conținut de la alții pe conturile de social media, cu permisiunea lor. De exemplu, puteți posta: fotografii, videoclipuri, comentarii. Folosirea conținutului unor clienți îi poate face să se simtă mândri și apreciați. În plus, turiștii români consideră conținutul celorlalți drept deosebit de demn de încredere. Acest lucru face ca UGC să fie un mod foarte eficient de conectare cu clienții (potențiali).

Sfat 4: Lasă-ți clienții mulțumiți să vorbească pentru tine

După cum tocmai am discutat, ceea ce spun alții despre tine este cel mai puternic mesaj de marketing. Trebuie să creezi o impresie pozitivă. Pentru aceasta, desigur, trebuie să le oferi clienților o experiență minunată în timpul vacanței lor. În plus, trebuie să îi încurajezi să-și împărtășească experiența lor excelentă în mediul online, de exemplu prin: website-uri de recenzie - recenzii și evaluări, social media - fotografii și videoclipuri, website-ul tău - comentarii și feedback.

Website-uri de recenzii. Folosește website-uri de recenzii precum TripAdvisor, unde clienții își pot evalua și revizui experiența cu afacerea ta. Aceste website-uri îți oferă marketing gratuit prin trafic direct către propriul tău website. Dacă ai un clasament bun TripAdvisor, evidențiază acest lucru pe website-ul tău cu un grafic sau un widget.

Sfat 5: Răspunde rapid la contactul cu clienții online

Dacă un client (potențial) te contactează prin intermediul website-ului tău sau prin social media, ar trebui să răspunzi rapid. În cazul clienților existenți, răspunsurile lente pot duce la supărare, recenzii proaste sau probleme dacă au nevoie de asistență. Cu clienții potențiali noi, răspunsurile lente te pot costa afacerea. Există o corelație puternică între timpul de răspuns și comportamentul de cumpărare al consumatorilor. Cu cât răspunzi mai repede, cu atât este mai mare șansa ca oferta ta să devină o vânzare. Când oamenii postează o anchetă generală pe rețelele de socializare, vânzările merg de obicei la prima companie care răspunde în mod adecvat. Dacă clienții te contactează direct pe rețelele de socializare, ei așteaptă, în general, o replică în termen de o zi. Unul din cinci clienți chiar așteaptă să răspunzi într-o oră. Nu-i face să aștepte, ci încearcă să răspunzi în cel mult 12 ore. Dacă nu ești tot timpul la birou, investește într-un smartphone. Acest lucru îți permite să răspunzi rapid la apeluri telefonice, e-mail și social media.

Sfat 6: Fă-ți publicitate

Google Ads și Facebook Ads. Publicitatea online poate fi plină de rezultate. Câteva modalități bune de a ajunge la potențialii tăi clienți sunt: Google Ads - un serviciu de publicitate plătit pe clic, bazat pe cuvinte cheie ale motorului de căutare Google, Facebook Ads - diverse tipuri de reclame pe platformele Facebook. Pentru a începe cu Google Ads, puteți urma Google Academy for Ads unde veți învăța pas cu pas promovarea prin motorul de căutare Google. Facebook are acum un ghid „Facebook Travel Advertising”, cu instrumente de publicitate utile pentru industria turistică.

Selectarea publicului-țintă. Înainte de a-ți face reclamă, trebuie să înțelegi cine sunt clienții tăi și ce îi influențează. Trebuie să specifici demografia pe care o cauți, în special pentru anunțurile Facebook. Plătește pentru publicitate numai atunci când este direcționată în mod special către clientul tău ideal. Fii inteligent, folosește cuvinte-cheie lungi ( long tail keywords) pe care le caută publicul-țintă.

Sfat 7: Construiește relații

Este mai ușor să vinzi unui client existent decât să achiziționezi unul nou. Aceasta înseamnă că ar trebui să-ți prețuiești clienții și să-i transformi în clienți recurenți. O modalitate bună de a construi și de a menține o relație cu clienții tăi este:
- rămânând în legătură cu ei după călătorie - călătorii apreciază o notă personală
- cerând feedback și folosindu-l pentru a-ți îmbunătăți produsul - anunță-ti clientul cum ai folosit feedback-ul său
- crearea unei baze de date cu e-mailuri - utilizează website-ul sau blogul tău pentru a-i adăuga pe lista ta de abonați și pentru a crea informații eficiente și exclusive pentru acest grup.

Asigură-te că respecți Regulamentul General privind Protecția Datelor și cere-le consimțământul înainte de a stoca și utiliza datele de contact ale persoanelor.

Sfat 8: Colaborează cu bloggerii de călătorii

Un alt mod de a folosi ceea ce spun alții despre tine în marketingul tău este să colaborezi cu bloggerii de călătorii.

Blogging-ul de călătorie a devenit o modalitate-cheie de a genera vânzări pentru produsele tale turistice. Totuși, nu ar trebui să scrii singur toate postările de pe blog. Pentru a crea conținut de încredere, colaborează cu bloggerii de călătorie. Acest lucru îți poate crește vânzările pe piața țintă existentă, precum și crearea de noi lead-uri. Dacă utilizezi diferite tipuri de bloggeri, postările tale pot ajunge la noi grupuri de potențiali clienți.

Sfat 9: Continuă să înveți

Strategiile și instrumentele de marketing online evoluează și se schimbă rapid. Acordă-ți timp pentru a fi la curent cu informațiile relevante despre marketing, de exemplu, participând la cursuri de marketing online, la centre de formare sau online. O bună prezență online reprezintă multă muncă. Trebuie să faci din aceasta o parte integrată a procedurilor companiei tale. Dacă simți că nu poți ține pasul cu menținerea conținutului și vizibilitatea online, poți decide să externalizezi unele dintre sarcinile tale online, deoarece este important să o faci corect.