Marketingul online pentru agențiile de turism este dificil. Concurența este ridicată, iar vizibilitatea este esențială. Gestionarea conținutului website-ului, a rezervărilor și a documentației, recenzii, email-uri informative și social media (pentru a numi câteva) va deschide o gaură în buzunar.
Fă-ți o listă cu „de ce”-uri pentru care o mare parte din succesul afacerii tale regresează. Apoi, revizuiește-ți bazele și cunoaște-ți instrumentele și tacticile pe care le poți utiliza pentru a-te lansa în marketingul online.
În primul rând, înțelege-ți clienții. Cum poți pune în aplicare o strategie de marketing dacă nu înțelegi cu adevărat care sunt clienții tăi ideali? Informațiile lor demografice sunt valoroase, dar dincolo de asta, trebuie să te întrebi ce le determină căutarea, planificarea și rezervarea finală. Ce îi motivează să călătorească? Ce îi frustrează atunci când caută și fac rezervări? Unde își găsesc informațiile?
Definește-ți cei mai buni 3 clienți și crează-ți website-ul, strategia de branding și marketing în jurul lor. Reține întotdeauna modul în care „de ce” și cum poți profita de asta pentru a-ți atrage clienții la un nivel mai personal.
Apoi, uită-te la website-ul tău. Aruncă o privire foarte bună. Website-ul tău ar trebui să fie piatra de temelie a eforturilor tale de marketing. Întotdeauna există loc pentru îmbunătățirea ratelor de conversie și a experienței utilizatorului. Este important să iei în considerare dacă website-ul tău este updatat, nu este suficient de funcțional pe dispozitivele mobile, este aglomerat, cu conținut inutil sau se încarcă prea lent. Poți testa viteza și performanța website-ului tău folosind instrumente de la Google. Website-ul tău poate fi bine construit, dar nu este optimizat pentru clickuri sau conversii. Nu este vina ta. Este un loc și o muncă ce necesită cunoștințe în industrie și un set de competențe specifice, așa că ia în considerare să apelezi la un profesionist. Concluzia cu website-ul tău este aceasta – poți pierde venituri în fiecare minut din fiecare zi dacă website-ul tău nu este în cea mai bună formă. Iată câțiva pași pe care îi poți face pentru a aborda acest lucru:
Gândește „mobile”. Nu ignora dispozitivele mobile atunci când construiești sau redezvolți website-ul. Până la 50% din vizitatorii tăi pot răsfoi website-ul tău de pe dispozitivul lor mobil. Cât de frustrați vor fi aceștia dacă trebuie să piardă timp și să-și facă zoom pentru fiecare informație utilă?
Urmărește-ți vizitatorii. Configurează și gestionează Google Analytics pentru website-ul tău. Este vital. Datele pe care le colectezi îți vor spune atât de multe despre comportamentul utilizatorului – cum au găsit website-ul tău, ce pagini au vizitat, cât timp au stat și multe altele. Aceste date vor fi de neprețuit pentru eforturile tale de marketing. Dacă nu ești confortabil în acest spațiu, găsește pe cineva care este.
Simplifică-ți designul. Cele mai de succes mărci online favorizează designul minimalist al website-urilor, care facilitează găsirea informațiilor. Website-ul tău surprinde cine ești ca brand și este ușor de utilizat? Există suficient conținut și un CTA ( call to action ) suficient de puternic pentru a converti vizitatorii în clienți? Testarea utilizatorilor este o modalitate bună de a le înțelege așteptările și frustrările de zi cu zi când îți vizitează site-ul.
Te interesează experiența utilizatorului. Website-ul tău face ceea ce te aștepți de la el? Convertește vizitatorii și la ce rată procentuală? Înțelegi ce înseamnă o creștere de 5% a conversiei website-ului pentru linia de jos? O astfel de creștere este realizabilă dacă încetezi să ghicești și începi să utilizezi software de testare a conversiilor precum Optimizely.
Scrie conținut convingător. Bine, nu tot ce scrii va fi convingător și „Wow”. Dar asta nu înseamnă că nu ar trebui să încerci. Obține o strategie de conținut care te va ajuta să-ți vinzi povestea, să menții cititorii implicați și să-i convingi să acționeze pe website-ul tău, în social media și nu numai. Motoarele de căutare adoră conținutul proaspăt, astfel încât păstrarea actualizată și relevantă te poate ridica pe prima pagina a motorului de căutare Google. Alocă un membru din echipa ta să actualizeze website-ul în mod regulat, deoarece un efort mic va face mult.
Centralizează promovarea. Cea mai mare parte a informațiilor despre companie și despre pachetele turistice ar trebui să fie disponibile pe website-ul tău. Utilizează newsletter-ul, website-urile partenere și canalele de socializare pentru a promova un conținut unic care poate fi găsit pe website-ul tău și conectează-le la acesta. În acest fel nu pierzi niciodată o oportunitate de a urmări și monitoriza traficul și de a lucra continuu pentru a îmbunătăți lead-urile și conversiile. Indiferent dacă construiești primul website al companiei tale sau refaci website-ul existent, consultă un specialist TravelFuse.
În continuare, înțelege Micro-Momentele. Micro-momentele sunt momentele în care FACI ACUM; momentele în care apelezi la telefonul tău sau la un alt dispozitiv pentru a urmări, descoperi, cerceta sau cumpăra ceva. Acestea sunt momentele care îți modelează gândirea. Sunt momentele în care iei decizii. Micro-momentele sunt orientate spre intenție, iar pentru cumpărătorul de călătorii acestea includ: Vreau să scap: momente de vis, Vreau ca această călătorie să fie perfectă: momentele de planificare, Vreau să o rezerv: momente de rezervare, Vreau să profit la maxim: momente de experimentare. Înțelegerea faptului că acestea sunt momente critice în călătoria clientului te vor ajuta să faci marketing și să fii prezent atunci când clientul tău are cel mai mare nevoie de tine.
Design grafic – arată bine. Designul este ambasadorul tăcut al brandului tău. Poți pune energie în echipă, strategie, campanii și vânzări, dar designul slab îți poate arăta cum totul se strică. Dacă nu ai deja un stil pentru brandul tău (sau este prea învechit), apelează la profesioniști. Un designer bun va lucra cu tine pentru a-ți creea un stil ce se va alinia la brandingul tău. Vorbește cu designerul despre brandul tău și ajută-l să înțeleagă cine e clientul tău ideal. Sunt multe de spus despre psihologia culorilor – culori diferite evocă emoții diferite.
Înțelege Social Media! Social media poate fi un canal rentabil pentru marketingul de turism. Alegerea platformei potrivite și punerea în aplicare a unei strategii este importantă. Ia în considerare obiectivele și piața ta țintă cu maximă atenție.
Îți place sau nu, Facebook funcționează pentru mulți. Din experiență, Facebook este încă una dintre cele mai bune platforme de promovare pentru agențiile de turism în ceea ce privește creșterea traficului pe website. Da, există o mulțime de detalii ce trebuie rezolvate, dar poate fi făcut cu audiențe personalizate, postări plătite, testare și planificare. Utilizează Facebook Insights pentru a urmări, gestiona și modifica strategia în conformitate cu obiectivele tale. Dacă ai prea puțin timp sau dorești să te dedici puțin mai mult, apelează la o strategie de social media cu o agenție de gen, pentru a-ți maximiza investiția. Urmărește și află de la unii dintre cei mai de succes operatori de turism.
Marketing prin email. Baza de date de adrese e-mail este unul dintre cele mai valoroase active ale tale. Marketingul prin e-mail determină mai multe conversii decât căutarea prin social media. Știi că ai nevoie de un formular de abonare pe website-ul tău, dar înțelegi de ce? Fără acesta, pierzi ocazia de a-ți invita vizitatorii să se înscrie în lista ta de comunicare, de a rămâne conectat cu ei și, la un moment dat, de a reuși să-i transformi în clienți plătitori valoroși. Fă cunoștință cu toate acestea și cu tot ce se învârte în jurul testării de abonare, proiectare și conținut. Un email informativ bun va aduce trafic către website-ul tău, va încuraja participarea în social media și va genera leaduri. Dacă actualul tău design de newsletter nu are rezultate, atunci ar trebui să construiești unul nou. Lucrează la baza de date cât mai des. Nu uita că abonații tăi au optat să afle despre tine, deci fă în așa fel încât fiecare e-mail să conteze.
Google Ads și Retargeting. Publicitatea tradițională cu banner pe website-urile cu trafic ridicat poate fi scumpă și ratele de clic reduse, ridicol de scăzute. Dar corect, Google Ads și Retargeting-ul îți vor oferi un ROI pozitiv. Acest lucru se datorează faptului că-i poți viza pe cei care și-au manifestat în mod activ interesul și intenția de a-ți achiziționa pachetele turistice. Adwords însă este competitiv, așa că apelează la un profesionist dacă nu te simți confortabil în spațiul respectiv. În caz contrar, poate fi un exercițiu îngrozitor de scump.
Video și călătoriile merg mână în mână. Să citești despre destinațiile de călătorie este un lucru, dar să vizionezi un videoclip este o experiență mult mai imersivă. Studiile arată că, în cazul în care atât video cât și text sunt disponibile pe aceeași pagină, 72% dintre oameni preferă să folosească videoclipuri pentru a afla despre un produs sau serviciu. În zilele noastre este posibil să produci un videoclip de înaltă calitate la un cost redus dacă știi unde să apelezi. Configurează un canal YouTube pentru afacerea ta. Filmele de excursii, vacanțe ale personalului, familii, mărturii ale clienților, ghiduri despre cum să împachetezi, recenzii despre destinație – orice se aliniază obiectivelor tale și clienților tăi. Videoclipurile tale trebuie să fie optimizate pentru ca oamenii să le poată viziona cât mai mult timp. Dacă inserezi videoclipuri din YouTube pe website-ul tău, eviți încetinirea vitezei website-ului tău prin generarea unui cod YouTube personalizat.
Marketing de conținut – împărtășește-ți cunoștințele. Da, conținutul este rege. Producerea de conținut atractiv ar trebui să facă parte din strategia ta de marketing. Înțelege-ți relația ta cu clienții și cum poți utiliza conținutul pentru a-ți ghida vizitatorii și a converti cât mai multe lead-uri. Dacă ai timp prea puțin, angajează-ți echipă pentru a scrie bloguri și conținut web – până la urmă ei sunt oamenii tăi de vânzări. Conținutul nu trebuie să fie întotdeauna lung, dar trebuie să fie valoros și relevant pentru publicul tău.
Recenzii și check-in. Răspunsul „reputația este venit” nu ar putea fi mai potrivit. Studiile arată că 81% dintre călători consideră că sunt importante recenziile de călătorie, iar 49% nu au rezervat o proprietate fără a citi recenziile în prealabil. Poți crește vânzările și maximiza veniturile prin recenzii de călătorie, dar cum? Facilitând clienților tăi să lase o recenzie pe site-uri precum Trip Advisor și Expedia, pagina ta de Google Business, rețelele de socializare și website-ul tău. Cel mai important, nu uita să urmărești atent recenziile și să răspunzi în consecință. Recenziile nu pot doar să crească încrederea clienților în brandul tău, dar un astfel de conținut generat de utilizatori poate ajuta la creșterea clasamentului website-ului tău și la creșterea ratelor de conversie
Marketingul mobil. SMS-urile pot părea învechite, dar oferă acces, cu costuri reduse pentru agenția ta de turism. 96% din mesajele SMS sunt citite și majoritatea sunt citite în primele 3 minute de la trimitere. Fii conștient de tehnologiile mobile mai avansate, inclusiv Realitatea Augmentată (RA) este o mare inovație care extinde experiența călătorilor. NFC se referă la comunicarea de proximitate. Este aceeași tehnologie pe care o folosesc clienții tăi atunci când plătesc cu PayPass de pe un dispozitiv mobil. Cu puțină creativitate, poți implementa NFC în broșuri, itinerarii și multe altele!
Transmisia în direct ( Live-ul ) – păstreaz-o reală. Datorită tehnologiilor de tipul Periscope sau Facebook Live, oricine are un smartphone poate descărca o aplicație și poate transmite live pe Facebook. Transmiterea în direct este mult mai puternică decât video, deoarece deschide comunicarea și permite vizualizarea și răspunsurile în timp real. Deci, cum o poți folosi? O agenție de croaziere ar putea transmite de la o inspecție a navei și poate invita clienții să li se alăture adresând întrebări în timp ce vizitează nava.
Vrei să afli mai multe informații despre produsele noastre și cum pot acestea sa te ajute sa iți dezvolzi agenția de turism? Contactează-ne!