Cum să vinzi de Sărbători

Perioada Sărbătorilor de iarnă este un prilej de bucurie pentru toți, un moment de reuniune cu cei dragi, o bună ocazie pentru o retrospectivă a anului care s-a scurs și un moment de liniște în care poți plănui anul care va veni. 

Dar ești antreprenor și știi că pauzele nu sunt niciodată complete și, după cum spunea Ford, majoritatea oamenilor evoluează în timpul pe care alții îl pierd. 

Știi că momentul în care se adună toți în jurul mesei e și momentul în care funcționează perfect cel mai natural tip de marketing, word of mouth, și că una dintre temele de discuție de la masă va fi următoarea vacanță, și că cel mai probabil clienții vor căuta diverse chestii, și că, și că… Ai prins ideea. Trebuie să fii prezent și vizibil mai ales într-un moment în care toți sunt relaxați, deschiși și dornici să testeze ceva nou.

Sunt șanse foarte mari să nu vinzi direct în perioada asta, dar awareness-ul, cum ne place să îl numim în marketing, este o investiție pe termen lung care îți va aduce rezultate tot anul următor.

În plus, poți capitaliza pe febra cumpărăturilor care îi apucă pe întârziați (putem să-i numim așa pentru că și noi suntem des, deci este politically correct) și poți fie să vinzi pachete last minute, fie să vinzi vouchere cadou pentru vacanțele de anul următor. Cadoul perfect nu există, dar o vacanță nu refuză nimeni, iar un voucher pentru vacanțe cu atât mai puțin. Deci, soluția perfectă.

Poți crea fie vouchere valorice, fie vouchere tematice (spa, balneo, retreat, cazare în locații liniștite, capitale europene, bilete de avion, experiențe, etc) care pot fi adaptate persoanei care primește cadoul.

Asigură-te că ești complet prezent în perioada asta în mediul online și comunică constant. A comunica constant înseamnă a fi interesant și relevant în social media și nu înseamnă a transforma pagina de facebook sau instagram într-un avizier cu oferte. Clienții știu cu ce te ocupi (și cel mai probabil ai asta și în numele paginii de facebook: Agenția X) și știu că ai oferte, iar singurul lucru care rămâne de făcut este să te asiguri că ești mereu prezent în fața lor. 

Decorează-ți website-ul de Sărbători, pune câteva bannere tematice, elemente grafice și festive și arată că îți pasă mereu, investește timp și administrează activ website-ul. Am putea spune că nu contează atât de mult ceea ce faci, cât contează că faci ceva constant, că ești prezent și implicat și clienții vor simți asta. 

Încearcă să livrezi conținut de calitate pentru clienții tăi. Content de calitate înseamnă conținut pe care ei își doresc să îl citească, nu pe care tu îți dorești să-l citească ei. Pentru că atracția e mai puternică și mai eficientă decât împinsul ofertelor. Ține minte: clienții știu mereu că vinzi, pentru că ești agenție de turism. Nu trebuie să le spui asta mereu…

Asigură-te că pe toată perioada îți păstrezi campaniile active pe Google, Facebook, Instagram, TikTok sau orice alt canal mai găsești. Asigură-te că ești vizibil chiar dacă nu vinzi direct în perioada asta. Ba chiar ai putea lansa și campanii noi tematice pentru perioada Sărbătorilor. Cel mai probabil competitorii tăi vor dori să eficientizeze bugetul și dacă tot nu cumpără nimeni vor reduce sau vor opri reclamele în perioada următoare. Asta va duce la reducerea costului în nișa ta și a ajunge la clienți va deveni mai ieftin.

Ține minte că potențialul de a crea o impresie durabilă este egal proporțional cu experiența pozitivă pe care o persoană o are interacționând cu agenția ta, iar perioada aceasta din an este singura în care publicul țintă e mai deschis la abordarea brandurilor noi în piață.

Urmând toți acești pași, oferind un customer service de calitate, cu răspunsuri prompte, îți vei putea consolida prezența în online și vei rămâne top of mind atunci când ei vor să facă următoarea rezervare.

Ține minte: TravelFuse îți oferă toată infrastructura digitală necesară pentru a construi o interfață personalizată, dar și oameni gata să te ajute în cazul în care constați că ai nevoie de ajutor. Știm care sunt provocările în perioada Sărbătorilor și ne orientăm eforturile pentru a-ți pune la dispoziție servicii de calitate. Succesul tău este și succesul nostru.

Sărbători Profitabile și un Final de An Pline de Conversii Online!