Self-service sau consultanță personalizată? Ce aleg turiștii și cum se adaptează agențiile de turism.

În ultimii ani asistăm cu entuziasm la un fenomen de expansiune în industria turismului, care se află într-o transformare accelerată în online. Odată cu digitalizarea și accesul rapid la informații, turiștii au access la mai mult conținut, dar devin mai grăbiți, lucru care îi determină să-și dorească să fie mai independenți decât oricând în procesul de rezervare a serviciilor turistice. În acest context, multe agenții de turism se întreabă dacă mai este nevoie de consultanță personalizată sau turiștii preferă deja să facă totul singuri, în online? 

Probabil te confrunți și tu cu această întrebare și nu știi exact care este ponderea dintre cei care preferă self-service-ul și cei care încă apelează la contactul direct cu un consultant, iar adevărul este că nu trebuie să alegi între cele două variante. De ce să nu beneficiezi de ambele? Succesul constă tocmai în echilibrul dintre vânzarea self-service și relația umană, personalizată, ambele aducându-și aportul la veniturile afacerii tale.  

Vestea bună este că, pentru agențiile aflate la început de drum sau chiar și pentru cele cu vechime, care se află abia acum în proces de transformare digitală, acest echilibru poate fi atins mai ușor decât pare, dacă sunt folosite platforme potrivite de e-commerce și nu doar site-uri simple de prezentare. Acestea din urmă nu pot funcționa decât ca simple cărți de vizită, fără să ofere o posibilitate reală de verificare a ofertelor în timp real. 

Poate te întrebi ce presupune mai exact modelul self-service. Ei bine, acesta se referă la posibilitatea turistului de a căuta, selecta și rezerva o vacanță fără intervenția directă a unui agent, la orice oră, de oriunde, folosind un site sau mai bine zis un magazine online, precum cel de pe platforma TravelFuse, adaptabil și pe mobil, fără să fie nevoie de o aplicație de rezervari instalată distinct. 

Ce ai nevoie pentru a pune la dispozitie această facilitate clienților agenției tale? 

Tot mai multe agenții aleg să își creeze un magazin online pentru pachetele turistice sau un site de prezentare cu integrare de rezervari deoarece turiștii adoră această experiență pentru: rapiditatea, controlul asupra alegerii, dar și transparența prețurilor care pot fi comparate cu ușurință. În plus, posibilitatea de plată cu cardul, prin procesatori 3D secure, este extrem de apreciată și utilă pentru cei care vor să fie, cu adevărat, la un click distanță de toate obligațiile financiare. 

Chiar dacă rezervările online cresc exponențial în rândul agențiilor care înțeleg importanța promovării și acționează constant prin campanii de marketing, consultanța umană rămâne esențială în anumite cazuri precum: vacanțe complexe cu itinerarii atipice, expres solicitate de clienți, grupuri mari sau familii cu cerințe speciale, clienți care preferă să „vorbească cu cineva”, călători neexperimentați sau chiar seniori.  În aceste situații, agentul de turism devine un consilier de vacanțe, nu doar un intermediar, oferind recomandări din experiență, dar, totodată, siguranță și încredere, la pachet cu o asistență în timp real fie că vorbim de telefon, email sau chat. Trebuie să ai în vedere că vânzarea consultativă poate fi făcută cu profesionalism și de la distanță, fără să fie nevoie ca turistul să fie față în față. 

Știai că agențiile care activează astăzi nu mai sunt doar puncte fizice de vânzare cum se întâmpla odată? Spun asta pentru că majoritatea dintre ele îmbină tehnologia cu factorul uman. Și tu poți face asta cu un website bine structurat, cu motor de căutare a ofertelor, cu transmiterea de oferte personalizate rapid printr-o platformă modernă, care gestionează cereri și rezervări cu ajutorul automatizării, dar păstrează și comunicarea activă cu clientul.  

Soluții precum platforma TravelFuse ajută agențiile să își creeze un ecosistem complet: vitrină online pentru oferte, modul de ofertare rapidă și automatizată, CRM pentru gestionarea clienților și instrumente de comunicare de tip chat. 

Noi știm că o agenție aflată la început de drum are nevoie de o soluție completă care să îi rezolve mai multe probleme odată, prin urmare am dezvoltat un soft care să cumuleze: un site funcțional, fără investiții mari în dezvoltare, posibilitatea de a adăuga pachete turistice personalizate, gestionarea cererilor într-un mod eficient, dar și o comunicare facilă cu clienții. 

De asemenea, mai știm și că o agenție cu vechime, experimentată și cu budget generos, are nevoie, pe lângă toate cele de mai sus, de diferențiere prin design și proiect custom, motiv pentru care echipa noastra de programatori este adaptată și altor tipuri de cerințe.

Recomandări pentru agențiile care vor să crească:  

  • Te sfătuim să investești într-o soluție scalabilă, nu doar într-un simplu site de prezentare, astfel încât să poți oferi turiștilor tăi o experiență facilă de rezervare online, dar și consultanță umană. 
  • Automatizează-ți procesele repetitive, dar menține, în același timp, și o relație strânsă cu clientul. 
  • Construiește-ți brandul cu atenție, deoarece clienții nu caută doar vacanțe, ci și experienște și oameni de încredere. 
  • Fii prezent acolo unde caută turiștii: Google, social media, marketplace-uri și grupuri de turism. 

Depinde cât conținut ai, dar regula de bază este:

Important e să te ții de un program. Dacă dispari cu lunile, riști să fii uitat(ă) (sau să ajungi în spam când revii).

Turiștii nu vor alege doar între self-service și consultanță, acești vor dori flexibilitate, acces rapid, dar și siguranța tranzacțiilor. Agențiile care reușesc să îmbine o platformă digitală puternică cu o experiență umană personalizată sunt cele care vor câștiga din ce în ce mai mult teren în mediul online. 

Indiferent dacă ești o agenție la început de drum sau una cu vechime, cheia succesului este adaptabilitatea. Alege serviciile TravelFuse dacă vrei ca digitalizarea să devina un real avantaj, nu o povară.