Ce trebuie să știi când îți deschizi o agenție de turism online

După cum probabil știi deja, noi, cei de la TravelFuse, suntem specialiști în agenții de turism online. Suntem printre cei care te pot ajuta să ajungi în cel mai scurt timp la și mai mulți turiști, din și mai multe colțuri ale României, într-un mod eficient și profesionist. Facem asta de mulți ani și e o plăcere să ajutăm atât agenții de turism cu experiență să facă pași mai hotărâți în online, cât și start-up-uri foarte la început.


Deci dacă te-ai decis să-ți deschizi o agenție de turism online sau „un magazin online de vacanțe”, noi suntem cei care te putem ajuta! În plus, gradul de încredere și numărul de tranzacții online în piața de travel din România sunt în continuă creștere. Ca să nu mai vorbim despre faptul că cea mai mare parte din numărul de tranzacții online din lume e în zona de travel.

Turismul, deși este un sector delicat și sensibil atât la evoluții micro cât și macroeconomice, are parte de o creștere semnificativă. Numărul de comenzi finalizate online este din ce în ce mai mare, iar numărul de turiști care aleg să facă rezervări „la distanță” crește în fiecare an.

Pentru a porni la drum vei avea nevoie de un plan foarte bine pus la punct, drept pentru care ne-am gândit să-ți „ridicăm la fileu” câteva întrebări ale căror răspunsuri te vor ajuta să iei cea mai bună decizie.

  1. Vei acționa ca agenție organizatoare sau intermediară?

În prezent, conform ordinului Ministerului Turismului ai 2 opțiuni de licențiere: agenție organizatoare sau agenție intermediară.

Organizatorii sunt agențiile care concep, combină, vând și oferă spre vânzare pachete de servicii de călătorie și servicii asociate, în condiții de calitate și siguranță pentru turiști. Capitalul social al organizatorilor este mult mai mare și se impune obligativitatea constituirii unui document de garantare bancara sau a prezenței unei polițe de asigurare în caz de faliment.

Intermediarii sunt agențiile care revând pachetele concepute de agențiile organizatoare sau servicii de turism individual contra unui comision de prestări servicii.

Cunoscând aceste detalii, vei fi nevoit să iei în considerare toate aceste aspecte înainte de a decide să îți deschizi un magazin online de vacanțe.

  1. Ce documente îți vor fi necesare pentru respectarea legislației?

În momentul în care decizi să-ți treci activitatea din offline în online, vei avea obligația să prezinți pe website o serie de documente (pe care oricum trebuie să le ai în agenție). Mai jos îți lăsăm cele mai importante aspecte pe care nu trebuie să le ratezi:

  • Licența de turism
  • Brevet sau certificat de absolvire
  • Polița de asigurare (după caz)
  • Certificat unic de înregistrare
  • Contractul de garantare al pachetelor turistice
  • Contractul cu turistul
  • Politica de confidențialitate
  • Politica de cookies
  • Termeni și condiții de utilizare a website-ului
  • Pictogramele ANPC cu link
  • Condiții de ieșire din țară
  • Procedură reclamații
  1. Ce costuri va trebui să iei în considerare?

Ca să îți poți calcula un buget de investiție pentru primul an de activitate va trebui să iei în calcul următoarele aspecte:

  • Achiziționare domeniu
  • Hosting domeniu și adrese de email
  • Branding (concepere identitate vizuala online)
  • Buget promovare (fie că îl vei administra tu, fie că îl va administra o agenție)
  • Fotografii (producție proprie sau achiziții de pe site-uri de tip stock photos)
  • Conținut (provenit de la agenții organizatoare, de la un furnizor de servicii sau redacție proprie)
  • Dezvoltare website și mentenanță (abonament lunar sau taxă serviciu soft)
  1. Ce structură va avea website-ul tău?

Dacă ți-ai ales deja nișa de interes și ai în minte care va fi publicul tău țintă, va trebui să mai iei în considerare și modalitatea în care vei prezenta pachetele în fața potențialilor tăi turiști.

Iată mai jos câteva idei de împărțire a ofertelor:

  • Pachete charter cu avion sau autocar
  • Circuite turistice cu avion sau autocar
  • Sejururi fără transport sau Cazări în lume
  • Pachete City Break
  • Oferte Early Booking
  • Oferte Last Minute
  • Oferte speciale de Sărbători
  • Recomandările agenției
  1. Cum vei face SEO?

Datorită faptului că internetul este o lume extrem de vastă, ai posibilitatea să înveți pe cont propriu și să te dezvolți în ceea ce privește partea de optimizare SEO pentru agenția ta de turism online. Vei fi nevoit să parcurgi o curbă a învățării mai abruptă sau mai lină în funcție de înclinațiile proprii și va trebui, probabil, să iei o decizie cu privire la setul de aptitudini pe care îl aduci tu în agenția ta de turism.

Dacă poți aduce mai multă valoare în compania ta maximizând impactul cunoștințelor tale din travel, poți alege externalizarea altor servicii către agenții specializate, inclusiv pe zona de SEO. În acest fel vei avea și garanția unor servicii de calitate dar și relaxarea că lucrurile sunt făcute de specialiști.

  1. Vei avea taxă de ofertare, de consultanță sau nu vei opta pentru acest artificiu?

Pentru a te asigura că munca depusă de tine în offline este remunerată, te sfătuiesc să recurgi la o taxă de consultanță în situațiile în care trebuie să livrezi oferte personalizate pentru un anumit client sau grup, oferte care necesită timp îndelungat de pregătire.

În principiu, clienții ar trebui să se descurce să efectueze comenzi pe website-ul tău însă, dacă au nevoie de asistență, le poți pune la dispoziție un livechat unde pot solicita ajutor. Dacă aceștia folosesc abuziv (doar în scop de documentare) această funcție, poți recurge la o taxă de ofertare.

  1. În ce măsură vei încuraja plata cu cardul pe site?

În general agențiile de turism care fac trecerea din offline către online percep comisionul procesatorilor de plăți online ca fiind un cost. Ce-i drept, e posibil să îl resimți la fel, dar e ceva de care ai nevoie din mai multe puncte de vedere. 


Clienții tăi vor fi din ce în ce mai obișnuiți să plătească cu cardul, iar tu vei fi nevoit să le oferi această modalitate de plată. Pentru cei mai mulți, plata cu cardul online acum a devenit normalul digital.

Clienții vor dori să plătească cu carduri de cumpărături pe care au rate fără dobândă negociate cu banca. În condițiile în care e din ce în ce mai greu să diferențiezi radical o ofertă turistică (competitorii tăi pot avea mereu ceva similar), clientul va alege agenția care îi oferă metoda de plată dorită.

Ai garanția plății făcute în avans și poți garanta și rezerva camera imediat, fără a aștepta transmiterea facturii fiscale, plata prin ordin de plată sau „să se vadă banii”.

  1. În ce fel îți vei crește comunicarea?

Postările frecvente de articole pe blogul agenției tale sau de informații în social media sunt o reală necesitate. Conținutul creat, pe lângă faptul că oferă valoare pentru fiecare turist care ajunge în agenția ta online, ajută la indexarea în motoarele de căutare și te face mai ușor de găsit. În timp, creșterea brandului tău în online prin poziționarea lui atât ca o sursă de informare, cât și ca platformă de rezervări, te va ajuta să optimizezi costuri și să construiești încredere cu turiștii tăi.

Apoi după ce îți faci o bază de date poți duce această comunicare și către newslettere, reușind astfel să păstrezi legătura cu turiștii tăi tot timpul anului, oferindu-le informații utile, noutăți și, în general, conținut atractiv.

Orice varianta de comunicare vei alege trebuie să ții cont de următoarele: consecvența e mai importantă decât volumul. Cu cât vei comunicare constant și organizat cu atât vei obține rezultate pe termen lung și vei construi o relație cu turiștii cu care comunici. Oferă mereu valoare și vei primi mereu valoare în schimb.

Sperăm că ți-am oferit o bază de pornire destul de bună în călătoria pe care urmează să mergi și poți apela cu încredere la serviciile colegilor noștri pentru a te ajuta să-ți lansezi magazinul tău online de vacanțe.

Mult succes!