Probabil ai mai auzit termenul de „landing page” dar poate nu îți este atât de cunoscut. Ne-am propus să te ajutăm și să îți oferim câteva informații despre acest tip de „pagină” special creată pentru a transforma vizitatorii site-ului tău în clienții agenției tale.
În cele ce urmează încercăm să răspundem la principalele întrebări pe care le-ai putea avea despre landing page-uri și cum te pot ajuta ele.
Ce este un landing page?
Landing page-ul este, de fapt, pagina în care vrei să „aterizeze” clientul tău pe site-ul tău pentru a obține reacția maximă din prima lui vizită. Landing page-ul este în general strâns legat de activitatea promoțională fie ea prin reclame plătite, fie prin SEO, și are rol clar de vânzare. Personalizată prin text și imagini, ea trebuie să transforme traficul (clienții care doar se uită) în conversii (clienții care cumpără) scoțând în față exact ceea ce vrei să vinzi (sau mai degrabă ceea ce ei vor să cumpere).
Landing page-urile sunt cu adevărat importante atunci când vine vorba de agențiile de turism online. Numărul mare de destinații, plecări, hoteluri, generează mii sau zeci de mii de pagini într-un singur website, iar navigarea lor uneori poate fi foarte anevoioasă pentru clientul mai puțin „specializat”. Îl poți ajuta să ajungă unde trebuie și cum trebuie printr-un landing page!
Posibilitățile de prezentare ample pe care ți le oferă acest tip de pagină sunt mai ales importante atunci când vine vorba de „produsul” turistic, intangibil până la momentul „consumului”. Oamenii nu văd produsul, ci cumpără, mai degrabă, promisiunea relaxării în condițiile unui pachet turistic dat, iar înfășurarea acestuia într-o poveste îi adaugă magie și, de ce nu, persuasiune.
Care este scopul unui landing page?
Scopul unui landing page este acela de a transforma vizitatorul în client pe un anumit produs turistic sau destinație, prin „izolarea” acelui produs într-o pagină dedicată, bogată în conținut. În acest fel ajuți turistul să aibă o atenție focusată într-o direcția și îl ghidezi într-o poveste virtuală pe care abia așteaptă s-o transforme în realitate.
Cine are nevoie de landing page-uri?
Toate business-urile, indiferent de natura lor, au nevoie de landing page-uri atât pentru a fi mai eficienți în promovare, cât și pentru a-și contura mai bine ideea de business. Exercițiul creării unei pagini orientate către conversie te ajută de multe ori să pui ordine în idei și să-ți definești mai bine business-ul.
Cât de eficient poate fi un landing page?
Eficiența unei pagini va fi întotdeauna raportată la business, nișa, contextul, potențialul și așteptările lui. Compararea eficienței între două business-uri este aproape imposibilă datorită condițiilor economice în general în continuă mișcare.
Cel mai important lucru în evaluarea unui landing page e în ce măsură te ajută să îți atingi obiectivele. Vrei ca pagina ta să aducă mai mulți clienți pentru o anumită destinație? Analizează câți clienți a adus. Vrei ca pagina ta să ocupe ultimele locuri rămase pe chartere? Analizează câte a reușit prin ultima ta campanie.
Cât costă un landing page?
Magazinele online de vacanțe (sau agențiile de turism online) construite pe platforma TravelFuse dispun de o funcționalitate de page builder complet gratuită, care poate fi utilizată de orice agenție parteneră. Creativitatea este încurajată, astfel încât se pot realiza o serie de template-uri după gustul și dorințele fiecărei companii.
Pentru inserarea imaginilor îți recomandăm să te asiguri că nu folosești poze cu drepturi de autor, iar dacă vrei ceva mai deosebit, poți încerca să lucrezi chiar tu în Canva, un instrument foarte util pentru începători și chiar și pentru cei mai experimentați.
Ce include un landing page?
Trebuie să ai mereu în vedere faptul că publicul tău țintă nu are răbdare să analizeze în profunzime o multitudine de unități de cazare sau o plajă amplă de destinații. Rolul tău ca profesionist în turism este să îi scoți în față o selecție de produse turistice care ești sigur că îl vor ajuta pe turist să aibă cea mai bună experiență în vacanță, iar tu cele mai puține reclamații la finalul sezonului. Un landing page te ajută să faci asta.
- Oferta trebuie să fie bine construită, cu cele mai relevante detalii și fără costuri ascunse. Design-ul ar fi de preferat să fie cât mai simplu și curat, pentru că prea multe butoane sau culori pot distrage atenția de la lucrurile care contează.
- Inserează imagini inedite sau chiar un video de prezentare. Atenție însă! Imaginile trebuie să fie relevante pentru destinația promovată și perioada de călătorie. Recomandarea noastră ar fi să folosești pe cât posibil imagini proprii din infotripuri și călătorii.
- Adaugă recenzii pozitive. Cu siguranță ai clienți care au vizitat un anumit resort și s-au întors extrem de mulțumiți. Sau poate chiar tu vrei să recomanzi ceva din propriile tale experiențe. Orice opinie la nivel personal este binevenită.
- Subliniază avantaje sau beneficii. Pentru a convinge este mereu nevoie de argumente. Folosește-te de experiența ta de agent de turism și evidențiază cele mai pozitive aspecte.
- Oferă garanții pentru creșterea credibilității. Poate ești membru ANAT sau altă asociație. Folosește-te de orice mic detaliu și așează-l în proximitatea logo-ului pentru a ieși în evidență.
Acum că ai învățat noi informații, folosește-le pentru următoarele tale campanii de Summer Sales, Last Minute, Black Friday, Valentine’s Day, Revelion, etc.
Spor la conversii!