Printre diferențele dintre o agenție de turism fizică și una online se numără și posibilitatea de a ajunge foarte ușor la mult mai mulți potențiali clienți, îți deschide piața dincolo de spațiul geografic în care îți desfășori activitatea, dar și posibilitatea de a analiza și înțelege tot ce fac acei turiști în magazinul tău online. Primul pas înainte să lansezi acțiuni de promovare este să te asiguri că ai un tracking, soluții de măsurare, instalate corect pe site. Ele te ajută să ai atât o imagine de ansamblu despre business-ul tău în cifre, cât și să înțelegi de ce anumite zone din agenția ta performează mai bine sau mai slab. Poți înțelege în ce direcție se îndreaptă cererea, la ce oferte reacționează turiștii și la ce trebuie să mai lucrezi.
- Ai nevoie de Google Analytics în magazinul tău online?
Răspunsul simplu și scurt este Da. Pentru a obține vizibilitate pentru agenția ta online vei avea nevoie de acțiuni de promovare, SEO, social media, email marketing, publicitate locală și așa mai departe, și vei avea nevoie de instrumente pentru a măsura impactul și profitabilitatea acelor canale de promovare. Vei trece la un model de business bazat pe mult mai multe date, iar Google Analytics te va ajuta să le colectezi în cel mai eficient mod. Vei obține date concrete despre traficul web, utilizatori, canalele prin care vin clienții care convertesc cel mai bine și multe alte detalii. Vei avea o imagine de ansamblu și o imagine de detaliu, iar felul în care folosești acele date te poate ajuta să ai mai mult succes cu agenția ta de turism online.
- Este Google Analytics un bun instrument de analiză online?
Răspunsul simplu și scurt este iarăși Da. Sau cel puțin pentru majoritatea jucătorilor din piața de online, Google Analytics este instrumentul preferat de măsurare. Există alternative mai mult sau mai puțin bune, mai mult sau mai puțin accurate, dar cei mai mulți încă preferă și folosesc Google Analytics. Foarte mulți pentru simplul fapt că este instrumentul cu care sunt familiarizați de cel mai mult timp, iar restul pentru că este instrumentul cu care lucrează toți ceilalți. Sunt șanse mari ca folosind Google Analytics să poți lucra cu o paletă foarte largă de specialiști care au experiență în analizare și interpretarea datelor din această platformă.
Foarte important este să știi că acest instrument nu funcționează retroactiv. El înregistrează, raportează și analizează doar datele obținute după momentul în care a fost pus în website. Acesta este motivul prin care specialiștii se asigură că scriptul de Google Analytics este pus chiar înainte să fie dat live site-ul.
După instalare și un timp de colectare, deja vei putea vizualiza o prezentare generală a activității în site-ul tău, în ce măsură se întâmplă ce vrei tu să se întâmple în website și ce canale de promovare performează mai bine. În general vei fi interesat să afli cât de des este accesat site-ul tău, câți vizitatori unici intră în agenția ta de turism online, cât timp petrec pe site, câte pagini vizualizează, care este rata de renunțare și în ce măsură se realizează conversiile (denumite acum key events).
Cifrele din Analytics vor fluctua foarte mult pe măsură ce intensitatea acțiunilor de promovare va crește, unele dintre cifre fiind influențate direct. De exemplu: acțiunile care pot fi caracterizate ca fiind agresive de promovare, prin bugete considerabile în intervale scurte de timp vor genera foarte mult trafic, dar probabil pe termen scurt vor scădea rata de conversie și vor crește rata de renunțare. Mai mulți vor intra pe site, mai puțini vor converti pe termen scurt și mai mulți vor ieși, dar trebuie să știi să interpretezi aceste date în acord cu obiectivele tale. Faptul că vor intra mai mulți clienți pe site îți va asigura o vizibilitate mai bună pe care o vei putea capitaliza prin acțiuni de retargeting a utilizatorilor (campanii prin care un utilizator interesat va revedea reclama ta până se realizează conversia. Faptul că rata de conversie va fi mai scăzută pe termen scurt va veni din raportul între vizitatorii crescuți foarte puternic într-o perioadă scurtă de timp și sincronizarea cu cererea din piață. E posibil ca pe moment să nu cumpere, dar au aflat de agenția ta de turism online, iar în momentul în care vor fi dispuși să cumpere, te vor avea în vedere. O rată de renunțare ridicată ține uneori și de comportamentul natural al utilizatorilor web care fie dau click din greșeală pe diferite anunțuri, fie nu sunt convinși din prima de pagina pe care au aterizat.
Una dintre cele mai importante zone de raportare este cea de achiziție a utilizatorilor / clienților. Acolo vei avea o imagine de ansamblu despre performanța canalelor de promovare și impactul pe care îl au în agenția ta de turism online. Vei putea astfel fie să intensifici acțiunile de promovare pe un canal, cum ar fi să distribui mai mult buget de promovare către Google Ads sau Meta Ads, fie să schimbi modul în care faci lucrurile pe un anumit canal, să schimbi modul în care comunici pe Facebook sau Instagram. Un lucru foarte important aici este să înțelegi faptul că majoritatea canalelor vor lucra împreună și vor exista canale care poate în raportul general nu vor genera conversii direct, ci vor genera conversii asistate. Pot fi canale care aparent neprofitabile generează de fapt vânzări semnificative pentru tine.
Cel mai important lucru este să înțelegi datele în contextul general al business-ului tău și să le analizezi pe intervale mai extinse de timp pentru a înțelege tendințele, nu doar impactul imediat al acțiunilor tale. E mult mai importantă construcția unei strategii sănătoase, decât acțiunile tactice pe termen scurt.
- Cum setezi Google Analytics în agenția ta online?
Aici lucrurile sunt destul de simple. După ce îți creezi contul, iei codul de urmărire și îl trimiți către compania care se ocupă de administrarea site-ului tău. Dacă au experiență și pe partea de marketing, probabil te vor ajuta cu adaptarea lui la specificul business-ului tău. Dacă nu au experiență, recomandarea este să colaborezi cu o agenție specializată pe zona de tracking și analiză pe website care te poate ajuta să configurezi Google Analytics în așa fel încât toate datele din analytics să fie mai relevante pentru business-ul tău.
Dacă ai un magazin online de vacanțe pe TravelFuse, trebuie doar să transmiți scriptul către departamentul de suport și mai departe preluăm noi.
Foarte important de reținut este faptul că la fel de importantă ca promovare este măsurarea acțiunilor de promovare și de multe ori vei putea ajunge înaintea competitorilor tăi doar înțelegând mai bine cine sunt și ce fac clienții tăi. La asta te ajută Google Analytics.
Spor la conversii!