Știai care sunt cele 3 pagini importante de pe website-ul tău?

Te-ai aștepta probabil să fie alte pagini. Să fie landing page-ul de oferte speciale sau cele mai căutate destinații ale verii / iernii sau poate top hoteluri de pe litoral. Dar se pare că Google are alte pagini preferate pe site-ul tău, iar informațiile din ele sunt esențiale pentru agenția ta de turism online.

Optimizarea acestor 3 pagini te ajută atât la o poziționare mai bună în rezultatele căutărilor de pe Google, cât și la creșterea conversiilor sau rezervărilor. De ce? Pentru că aceste 3 pagini conving motorul de căutare și clientul că agenția ta de turism există și este de încredere: Home, Despre noi si Contact.

Pagina Home

Homepage-ul, vitrina digitală a unei agenții de turism online sau cartea de vizită virtuală pentru tine și afacerea ta, e probabil primul loc în care aterizează clientul care fie abia te cunoaște, fie revine la tine după ceva timp. E locul unde îi dai siguranța că a găsit ce a căutat, dar și că va descoperi mereu ceva nou aici.

Trebuie să te asiguri că ai un titlu relevant pentru clienții tăi, o scurtă descriere prin care te prezinți pe tine, ofertele tale și eventualele motive pentru care să cumpere de la tine și un call to action în care îl îndemni fie să descopere destinații noi, fie să rezerve vacanțe noi. Toate cele 3 trebuie să fie personalizate și să te reprezinte pe tine, agenția ta și nișa ta.

De ce este important să-și alegi o nișă? Pentru că într-o piață turistică destul de matură cum este cea din România, lucrăm toți cu aceeași parteneri turoperatori, avem acces la aceleași hoteluri din ofertă și promovăm aceleași destinații. Iar toate acestea fac ca site-urile noastre să fie toate aproape identice și apare provocarea: Cum ne diferențiem de ceilalți colegi din industrie? Răspunsul la această provocare aduce, în general, direcția pe care ne focusăm toată energia și comunicarea agenției. 

Asigură-te că homepage-ul tău e plin cu țările, stațiunile sau hotelurile pe care le consideri într-adevăr relevante. Adaugă poze de prezentare de calitate superioară (pe care nu le găsești pe toate celelalte site-uri), comunică personalizat și fii inventiv pentru a capta și reține atenția turiștilor care ajung pe website-ul tău. Toate acestea fac diferența dintre un vizitator al site-ului și un client al agenției.

Construiește informațiile în pagină astfel încât să păstrezi scopul pe care ți l-ai setat la vânzare și nu uita că acestea trebuie să răspundă, la nivel de conținut, așteptărilor și temerilor viitorilor tăi clienți. Creează siguranță printr-o informare transparentă despre destinații și hoteluri, prin recomandări de excursii opționale deja testate de tine și prezintă chiar imagini făcute în infotrip-urile trecute.

Vizitatorii site-ului tău caută o agenție de turism, un agent de turism, un om specialist și pasionat de turism, nu doar o platformă de rezervări.

Pagina Despre Noi

Tot website-ul agenției tale de turism online e despre tine și despre ei în același timp, dar în pagina asta trebuie să vorbești exclusiv despre tine (sau despre voi). În funcție de personalitatea ta, poate fi o pagină aproape tehnică care-ți prezintă istoricul asemenea unui CV sau poate fi o pagină creativă care îl ia pe vizitator într-o călătorie cu tine. 

Atunci când construiești pagina despre noi gândește-te, în primul rând, la ce așteptări are vizitatorul tău. Ce se așteaptă el să găsească ca informație și ce vrei să-i transmiți ca sentiment. Poți include imagini cu echipa ta pentru a-l asigura că va avea mereu cu cine să comunice, imagini ale sediului pentru a-i transmite stabilitate, apariții din presă, review-uri de la clienții agenției și mai ales conținut video. Doar prezentarea unei liste de servicii nu mai este de mult suficientă. 

Foarte important este faptul că cei mai mulți vizitatori noi ai agenției tale vor ajunge aproape sigur pe această pagină, iar ea va face diferența dintre un vizitator și un client. Cel mai probabil ai plătit prin reclame pentru a avea șansa să faci o primă impresie, acum asigură-te că este și una bună.

Pagina de Contact

Utilizatorii care ajung aici sunt interesați să comunice direct cu tine. De ce? Pentru că posibilitatea de a comunica direct, de a te auzi înainte să plaseze o rezervare, le dă liniștea că vor avea și pe cine și cum să contacteze în timpul rezervării. În pagina contact lucrurile trebuie să fie simple și clare.

Prezintă-ți programul de funcționare, orele în care poți fi găsit la agenție sau la telefon și eventualul telefon de urgență. Asigură-te că toate căile prin care poți fi contactat sunt vizibile: telefon, email, WhatsApp, Messenger, Chat, sediu fizic, social media. Dacă ai mai multe numere de telefon adaugă și imaginea consultantului care răspunde la acel număr.

Și pune un formular de contact pentru care menționează foarte clar în cât timp și cum răspunzi. Vizitatorii, clienții, utilizatorii, se așteaptă să răspunzi într-un timp adaptat nevoilor lor, iar 24 de ore s-ar putea să nu fie cea mai bună idee…

Doar 3 pagini care vor face împreună diferența între vizitator și client, între vizită și conversie în agenția ta de turism online. Două dintre ele (despre noi și contact) le creezi pe termen mediu și lung și nu ai motive să le modifici foarte des, iar pagina home trebuie să fie mereu fresh. 

Noi, oamenii de la TravelFuse, am încercat să simplificăm cât mai multe aspecte tehnice ale unei activități online eficiente. Acum rămâne ca tu să îi dai doar suflet.

Spor la treabă și reușite!