Cum comunici cu clienții tăi în social media?

Trebuie să comunici mereu acolo unde sunt clienții tăi sau acolo unde vor clienții tăi să comunice cu tine. Ultimele statistici pun rețelele de socializare uneori peste mediile tradiționale de informare și promovare, cum ar fi tv-ul. E clar, în 2024 nu mai ai nevoie de argumente pentru o prezență în social media, dar cum faci ca acea prezență să aducă rezultate pozitive în businessul tău?

Comunicarea în social media e despre relație. E despre comunicare și feedback în timp real de la publicul țintă cu care comunici. Aici nu mai e vorba doar despre tine, e vorba despre ei, iar dacă asculți suficient de bine, îți poți modela oferta de servicii după o cerere într-o continuă schimbare din piață. Reacții, comentarii, share-uri, love și hate, astea sunt semnalele pe care le obții în timp real de la clienți.

Dincolo de un mediu drăguț în care putem face postări faine și reel-uri adorabile, comunicarea în social media trebuie să fie un instrument de business.

  1. Comunică într-un limbaj ușor de înțeles, natural și prietenos

Două lucruri sunt esențiale în comunicarea pe social media: să te asiguri că ești auzit (că ai un reach și o frecvență suficient de mare) și că ești înțeles (că vorbești aceeași limbă cu clienții tăi). 

Să te asiguri că ești auzit, că ai un reach ok și o frecvență suficientă poate fi ușor, sau poate fi greu. Platformele recompensează cu „reach organic” (atunci când postarea ta ajunge natural la din ce în ce mai mulți oameni și are potențial de viralizare chiar) doar conținutul cu adevărat interesant, care aduce valoare celor care se uită la el (fie este distractiv, educativ, amuzant, etc) și reușește să țină utilizatorul cât mai mult pe rețeaua socială.

De cele mai multe ori, atunci când vorbim despre pagini de „business”, pagini de facebook cu scop comercial declarat, conținutul este rareori atât de interesant iar abordarea comunicării face ca reach-ul (numărul de oameni la care ajunge postarea ta) să fie în general între 1% și 3% din numărul total de urmăritori (follower-și) ai paginii. Da, da. Ai citit bine. Oricât te-ai chinuit să atragi acele like-uri la pagină, tot trebuie să plătești pentru reach-ul fiecărei postări. Dar acesta este și un avantaj. Pentru că poți controla perfect din buget cât de multă lume te vede și de câte ori te vede…

Creează conținutul din pagină în jurul clientului, într-un limbaj lejer și ușor de înțeles, natural și prietenos. Atât. Restul lucrurilor vin de la sine dacă ești prezent și empatic în social media.

  1. Atrage audiența prin experiența ta

Una dintre capcanele în care pică în general agențiile de turism e că folosesc social media și postările exclusiv pentru transmiterea ofertelor de vacanțe iar asta transformă feed-ul într-un „avizier” de postări care au un reach și o interacțiune mult prea mică și care creează „valoare” doar atâta timp cât generează „o vânzare”.

Experiența unui agent de turism ar trebui să fie o sursă constantă de sfaturi utile, ponturi, idei de escapadă sau informații inedite despre destinații despre care clienții abia așteaptă să afle lucruri noi (nu doar cât costă un sejur de 7 nopți…). Comunică aceste lucruri ca și când ai povesti cuiva, cu drag și în mod natural.

Vezi tu… Vacanțele turiștilor tăi sunt călătorii pe care aceștia le fac în primul rând cu sufletul. Până să facă o alegere, urmăritorii paginii tale trebuie să se asigure că au încredere în compania care le va gestiona mult așteptatul concediu. Tocmai din acest motiv, comunicarea ta va fi un lucru esențial și va face diferența dintre agenția ta și concurență.

Utilizatorii platformelor sociale vor da like și share din 2 motive: fie că le place foarte mult conținutul pe care tu îl promovezi, fie pentru ceea ce spune despre ei faptul că te urmăresc. Trebuie să fii interesant, atractiv și dinamic într-o piață în continuă schimbare.

Ai probabil cel mai mare atu pe care îl poți avea: fotografii reale și experiențe din infotripurile organizate din trecut. Conținutul cu cea mai mare rată de engagement e conținutul natural, original (care în același timp se diferențiază și de conținutul tradițional al unei agenții de turism). Privește-o așa… Tot ce trebuie să faci e să povestești și să ilustrezi cu fotografii infotripurile în care ai fost, ce peisaje ai văzut, ce mâncăruri ai degustat, ce hoteluri ai vizitat, etc.

  1. Structurează textul astfel încât să fie aerisit

Te-ai gândit vreodată la faptul că modalitatea de așezare a unui text într-o postare poate face diferența între parcurgerea acestuia sau ignorarea lui totală?

Învață să folosești spațierea ideilor, utilizează paragrafe, inserează îndemnuri și simboluri. Toate acestea îți vor „aerisi” textul, iar acesta va arăta mult mai atractiv și ușor de parcurs decât unul compact.

Comunicările tale ar trebui sa fie concise, nu foarte lungi și cu cât mai multă culoare. 

  1. Adresează întrebări în postările tale

Dacă nu ai recurs la aceasta tactică până acum, te sfătuiesc, cu mare caldură, să o faci. Este poate cel mai direct mod prin care poți invita la dialog direct urmăritorii paginii tale. Dar ai grijă, trebuie chiar să fie interesați de ceea ce întrebi. 

Le poți solicita să împărtășească o opinie, să relateze o experiență sau chiar să se implice într-o discuție despre o anumită tematica de vacanță (city break, relaxare la plajă, vizită culturală, etc.).

Poți folosi răspunsurile lor atât pentru a înțelege mai bine publicul tău țintă cât și pentru a-ți planifica destinațiile promovate în viitor.

Sper că informațiile pe care ți le-am transmis ți-au fost de folos și că vor transforma modul în care comunici cu oamenii din social media! 

Mult succes! Te urmărim!